Odločili ste se skleniti pogodbo z vašim novim poslovnim partnerjem. Začetek poslovanja predstavlja novo priložnost za rast vašega podjetja. Vendar se kaj hitro lahko zgodi, da podjetje, s katerim poslujete, zapade v cikel neplačevanja. Kaj v takšnem primeru storite?
No, preden ukrenete karkoli bi lahko škodovalo vašemu prihodnjemu poslovanju, se najprej prepričajte, zakaj je do zapada terjatev prišlo. Izterjave dolgov so lahko zamuden, dolgoročen in mučen proces, zato se najprej prepričajte pri vašemu partnerju, zakaj je do zapadlosti prišlo.
To lahko naredite na več načinov. Najenostavneje je, da začnete postopek s telefonskim klicem. Seveda je to že vrsta procesa izterjevanja dolgov, ampak je zelo blaga in ne posega v medsebojne odnose. Odvisno seveda od tega, kako k stvari pristopite. Zato je ključno, da se na telefonski klic ustrezno pripravite, pokličete in v kolikor ne dobite željene osebe na telefon, pustite sporočilo, naj vas le-ta pokliče. Nikakor ne predajajte sporočila o razlogu za klic in podobno.
V kolikor telefonski klic ne zadostuje, se lahko odločite za osebni obisk. Naj ta obisk seveda ne izgleda kot obisk v kakšnem Scorsesejevem filmu. Tudi na ta postopek se ustrezno pripravite. Ker pa velikokrat že zadošča telefonski klic, kajti dolžnik lahko včasih preprosto pozabi plačati terjatve, je drugi korak ali kakšen večji poseg nepotreben.
Kaj pa v primeru, ko dolžnik ne kaže interesa pri poravnavi dolgov? No, v takšnem primeru pa je najbolje, da izterjave dolgov prepustite agencijam, ki imajo na tem področju ustrezne izkušnje. Agencije bodo skušale najprej podobno kot vi, torej s telefonskimi klici, nato pa bodo stvari potekale bolj resno. V kolikor se dolžnik ne namerava odzvati in poravnati obveznosti, potem je čas za doseganje pravice po sodni poti.
Seveda je potrebno biti pozoren, kajti izterjave dolgov imajo rok. Rok pri katerem zastarajo. Zato bodite pozorni, da boste kar se da hitro reagirali. Najbolje je, da že na samem začetku zadevo prepustite agenciji, vi pa se posvečate svojemu poslu, v kolikor je to seveda mogoče.