Kaj morate vedeti: Blagovna znamka in cgp

Marsikatera blagovna znamka je tako prepoznavna, da jo potrošniki prepoznavajo vizualno, torej preko njene celostne grafične podobe ali cgp. To je skupek vseh vizualnih »obeležij«, ki predstavljajo blagovno znamko, najbolj prepoznaven pa je seveda logotip, ki ga pogosto spremlja tudi dobro prepoznaven slogan.

Kakšen naj bo logotip?

Če želi postati blagovna znamka prepoznavna ne lepo proizvodih, temveč tudi vizualno, je potrebno vrhunsko oblikovanje logotipa, ki s svojim videzom takoj opozori, kakšno panogo in vrsto izdelkov predstavlja. Pri tem lahko izhajamo iz posameznih simbolov, ki ponazarjajo panogo in izdelke – tako lahko na primer v logotip verige restavracij umestimo podobo vilic in žlice. Pogosteje pa so bolj prepoznavni logotipi, ki se dejansko sploh ne ukvarjajo s samo ponudbo storitev in izdelkov, temveč so kreativni na drugačen način. Uporabljajo zanimive podobe, ki jim je treba pomen šele dodati in potrošnike o njem sprva nekaj časa učiti. Tako na primer tri črte, ki so zaščitni znak športne blagovne znamke, na videz nimajo prav nobene povezave s športom – pa vendarle so leta dobrega marketinga poskrbela, da tri vzporedne črte vedno povezujemo s prav določeno znamko.

Načrtovanje logotipa

Kadar se rojeva nova blagovna znamka, je oblikovanje logotipa poleg oblikovanja imena ena najbolj pomembnih nalog, in če se delo prepusti profesionalcem, se pripravi kar nekaj predlogov, ki se jih testira na tržnem vzorcu. Pomembno je, da je logotip  zasnovan tako, da hitro »pade v oko«, da predstavlja nekaj novega in svežega, da ga ciljna skupina povezuje s pozitivnimi izkušnjami … Vsekakor pa se je treba zavedati, da mora biti logotip tudi takšen, da hkrati opozarja na bistvo znamke in izdelkov – sicer lahko hitro pride do nepravih povezav.

Prenova logotipa

Kako pa je z logotipi starih blagovnih znamk? Marsikateri je potreben prenove, da se lažje prilagaja sodobnemu času, vendar se pri tem skuša ohraniti bistvene elemente starega, s katerim je blagovna znamka postala znana. Marsikateri oblikovalec pravi, da je prenova logotipa pravzaprav veliko težja kot oblikovanje novega – in dejansko to še kako drži.

O avtorju

urednistvo

Poglej vse objave