računovodstvo
računovodstvo

Računovodstvo v podjetju

Računovodstvo je pomembno področje v vsakem podjetju, saj se ukvarja s finančnim stanjem, s prihodki in odhodki, ki nastanejo med poslovanjem. Učinkovito upravljanje s financami je ključnega pomena za uspeh podjetja, zato je treba dobro načrtovati vse, kar je povezano s tem. Nekatera podjetja se odločijo, da bodo računovodstvo prevzela na svoja ramena, druga pa se odločajo za sodelovanje z računovodjo.

V katerih primerih se je smiselno odločiti za sodelovanje z računovodjo?

Veliko podjetnikov s svojo dejavnostjo začne zaradi veselja in znanja, ki ga ima z določenim področjem, na katerem bo delovalo. Računovodstvo jim dostikrat predstavlja nujno zlo. Na tem področju imajo le malo znanja. To, ali se vam splača prevzeti računovodstvo v podjetju na lastna pleča ali boste raje skrbi prepustili računovodji, je v veliki meri odvisno od tega, na kakšen način podjetje vodi poslovne knjige. Če je vaš s.p. normiran, potem boste imeli z računovodstvom le malo dela. V tem primeru morate namreč spremljati le prihodke, medtem ko so odhodki avtomatsko določeni kot delež od odhodkov. Ob koncu leta pa ne oddate pravega končnega poročila, ampak zgolj davčne evidence, ki služijo za izračun akontacije dohodnine.

V primeru, če gre za navadni s.p., potem so stvari nekoliko bolj zapletene, saj morate voditi enostavno ali dvostavno knjigovodstvo. Dvostavno knjigovodstvo je še nekoliko bolj kompleksno od enostavnega, saj je treba vse stroške in prihodke, ki v podjetju nastanejo, vpisovati dvakrat; po vrsti in po datumu nastanka. Ob koncu leta morate pripraviti obsežno letno poročilo, kar vam lahko vzame veliko časa in truda. Zelo priporočljivo je torej, če se v primeru navadnega s.p.-ja odločite za pomoč s strani računovodje, ki ima veliko znanja in izkušenj na tem področju in vas bo po potrebi seznanjala z novostmi, vi pa energijo in čas raje usmerite v svojo osnovno dejavnost. Stroški, ki jih boste namenili sodelovanju z dobro računovodjo se vam bodo bogato povrnili.

Računovodstvo je vsekakor del poslovanja, ki mora biti opravljen z izjemno previdnostjo, natančnostjo in doslednostjo. Napake lahko prinesejo številne nevšečnosti podjetju in negativne posledice.

About the author

avtor

View all posts